Największym skarbem każdego salonu są powracający klienci. To oni są stałym źródłem dochodu i dają Ci poczucie stabilizacji. Jak to zrobić, by Twoje klientki nie chciały szukać innej stylistki i umawiały kolejne wizyty u Ciebie? Przekonaj się!
Buduj relację
Jak przebiegają wizyty w Twoim salonie? Czy w trakcie wykonywania usługi rozmawiasz z klientkami? Pytasz o ich preferencje? Żartujesz? Jeżeli tak, to świetnie. Skracanie dystansu przenosi relację na inny poziom, sprawia, że druga osoba czuje się po prostu dobrze, komfortowo. Oczywiście nie można przesadzić – nie chodzi o to, by wypytywać o intymne szczegóły albo zwierzać się ze swojego życia. Jeśli jednak zadbasz o to, by Twoja klientka czuła się raczej jak na kawie u znajomej, a nie jak w urzędzie, to spora szansa, że będzie chciała powtórzyć spotkanie. Kawa pojawiła się nieprzypadkowo – koniecznie zaproponuj coś do picia!
Pomyśl o programie lojalnościowym
Dobrze jest uświadomić klientkom, że wizyty w Twoim salonie im się opłacają, a z drugiej strony – wynagrodzić ich lojalność. Każdy lubi przecież dostawać upominki! Najlepiej w tym przypadku sprawdzi się program lojalnościowy. Za każdą wizytę Twoja klientka będzie otrzymywać określoną liczbę punktów. Po osiągnięciu wyznaczonego pułapu dostanie gratis kosmetyk czy dodatkowe zdobienie. Dla Ciebie koszt jest niewielki, dla niej to wartość dodana, która da dodatkową motywację do umówienia kolejnej wizyty. Ba może to być nawet sposób do promowania wybranych usług! Jeżeli klientka będzie miała okazję spróbować czegoś za darmo, a efekt przypadnie jej do gustu, być może następnym razem właśnie na ten zabieg się zdecyduje. Program lojalnościowy jest dodatkiem do Versum, które na wiele sposobów może ułatwić życie Tobie i Twoim klientom. Dowiedz się więcej: https://www.versum.pl/system-do-rezerwacji-wizyt-online/
Nie pozwól o sobie zapomnieć
Myślisz, że kiedy drzwi zamykają się za zadowoloną klientką, Twoja praca jest skończona? To błąd. Nadal masz przecież wiele możliwości interakcji, które sprawią, że zobaczycie się ponownie już niebawem. Po pierwsze działaj indywidualnie – po jakimś czasie wyślij wiadomośc z informacją, że określony zabieg warto już powtórzyć, aby utrzymać pożądany efekt. Nie zapominaj też o życzeniach urodzinowych czy świątecznych. To drobny gest, ale bardzo znaczący. Po drugie bądź w kontakcie ze swoimi fanami – wykorzystaj w tym celu media społecznościowe. Regularne publikowanie postów i aktualizowanie informacji dotyczących salonu to sposób na to, żeby zapaść w pamięć klientów, którzy niemal codziennie odwiedzają ten portal.
W relacje z klientami warto inwestować, bo od nich zależy Twoje zawodowe być albo nie być. Połączenie wysokiej jakości usług, dobrej organizacji pracy i świetnej obsługi to najlepsza recepta na sukces salonu manicure!