System kolejkowy to nowoczesne narzędzie, które przeniosło jakość obsługi klienta na zupełnie inny poziom. Dzięki kolejkomatom wiele firm, z różnych branż i sektorów mogło znacząco poprawić swój wizerunek w oczach klientów.
Czym są kolejkomaty?
Kolejkomaty to urządzenia, które pozwalają uporządkować i usystematyzować proces obsługi interesantów. Sprawdzą się wszędzie tam gdzie trzeba szybko i sprawnie „obsłużyć” sporą liczbę osób. Do tej pory kolejkomaty świetnie sprawdzają się na lotniskach, w urzędach, bankach, a także w placówkach medycznych.
W jaki sposób przychodnie mogą skorzystać z kolejkomatów?
Kolejki u lekarza były, są i pewnie zawsze będą. Co do tego nie ma wątpliwości. Ale czasem mamy wrażenie, że problemem są nie tyle same kolejki co brak zachowania jakiekolwiek porządku wśród osób oczekujących na wizytę.
Na pewno każdy z nas był świadkiem lub uczestnikiem nieprzyjemnej wymiany zdań, a nawet kłótni, podczas oczekiwania na wizytę u specjalisty. Są one wynikiem braku dobrej organizacji. W wielu placówkach system zarządzania pacjentami jest niezbyt dobry lub nie ma go w cele. W teorii pacjenci mają przyporządkowane numerki, w praktyce różnie z tym bywa. Zwłaszcza w dużych placówkach często pojawia się chaos i brak jasnych informacji. Nic więc dziwnego, że powoduje to napięcia wśród pacjentów.
Każdemu z nas się śpieszy, każdy chce wejść do gabinetu jak najszybciej, a przynajmniej zgodnie z numerkiem, który mu przyporządkowano. Efektem są spięcia, niefajna, nerwowa atmosfera i ogólny, zły wizerunek przychodni.
Rozwiązaniem problemu może być właśnie zastosowanie systemu kolejkowego.
Jak to działa?
W przychodni, szpitalu czy innej placówce medycznej zainstalowany zostaje nowoczesny kolejkomat. Jego obsługa jest bardzo prosta – oczekująca w kolejce osoba, musi nacisnąć dłonią właściwy przycisk, w odpowiedzi otrzymując bilet z przyporządkowanym numerkiem. Sprawa jest tak prosta, że bez problemu poradzą sobie z tym również seniorzy.
Mając taki numerek każdy z oczekujących w kolejce pacjentów wie ile osób oczekuje przed nim i ile mniej więcej czasu upłynie do jego wizyty. Takie rozwiązanie mocno porządkuje więc sytuację wśród osób oczekujących, redukując powody do kłótni i sporów.
System kolejkowy sprawia, że oczekiwanie na wizytę staje się przyjemne, w związku z czym pacjenci lepiej wspominają wizytę w placówce i jest duża szansa, że w przyszłości znów do niej trafią.